Günümüz dünyasında otomobil, toplu ulaşım gibi araçlara olan talep oldukça çoğaldı. Bu durum metropol ve şehirlerde bulunan otoban, tren yolu ve köprü civarlarındaki yerleşim ve ticari alanlarda ciddi bir ses, gürültü kirliliğine sebep oldu. Gürültü yansımasının düzeyi, araç oranı, yol sathı, hız durumu, sinyal kontrollü kavşak ve yol ayrımındaki trafik düzensizliğine ve yolun kesit eğimi, mevcut trafik akışı nedeniyle meydana gelen vasati ses basınç düzeyi. Emisyon bölgelerindeki uzaklık ile azda olsa hava koşulları, zemin gibi etken olabilecek unsurları da sağlıklı olarak etüd ederek önlemler almaktayız.
Mevcut alan ölçüsüne ve ses tekniğine ilişkin bakış açılarına dikkat edilmelidir. Bu konuda yapılacak inceleme ve hesaplama işlemlerine göre tespitler yapılması gerekir. Otoyol gürültü perdelerinin araç yoluna bakmayan kısmı, bölgede yaşayanlara ait garajlara, arazilerine, kulübelere, oyun sahalarına v.b. kısımlara dahil edilebilir. Bu yüzden gürültü bariyerinin uygulanması ve yapı türüne karar verilmesinde birçok detay önem arz etmektedir.